Blunda inte när du går hem från bussen..

Trots att jag åker buss lite mer än en timme hem från Umeå så kan jag inte sova på bussar.. Jag vet inte varför men jag får väl öva tills jag kan. Det är oftast på tisdagar som jag är närmast att somna också. Idag när jag gick hem från bussen höll jag kvar blinkningen lite för länge så det kändes som att jag skulle falla baklänges och somna. Så det blev fort upp med ögonlocken igen och fortsätta vandra hemåt.



Det var värsta jam-festen i ett övningsrum idag innan vi hade klassråd. Jag satt och spelade en ackordföljd med basgång som man kan spela vilken melodi till som helst på de vita tangenterna. Det var först en som solade på för fullt och in genom dörren kom en annan och började spela solo själv litegrann. En tredje kom in och kollade och började tillslut spela den också. Det blev en ganska stor skara som var där och lyssnade, såg på eller spelade lite själv också. Hur kul kan man inte göra det? ;)



Jag ska också spela trummor i en låt i ettornas projekt. Jag hade ganska kul åt det när vi övade idag eftersom jag missade cymbalerna eller någon trumma. Eftersom jag började skratta åt det började sångerskan också göra det så hon inte kunde sjunga. Det var rätt underhållande hela övningen. Jag måste väl se efter vars jag har cymbalerna nästa gång så det inte blir så konstigt. Haha..


Dagens ordspråk:
"8:e budet: Du ska icke bära färskt bröd i din väska"



Kommentarer
Postat av: Andrea

Men dude vilken fin bild du har där!

2011-03-01 @ 18:38:16
URL: http://awakeyourheart.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback